ClickCease

03 – David Cartwright: Head of Sales bij Uvisan

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

In deze aflevering van de VR Expert Podcast hebben we een gesprek gehad met David Cartwright, Head of Sales bij Uvisan. David heeft de groei van Uvisan voor meer dan 12 maanden geleid om de ambitie van het bedrijf te bereiken om de wereldwijde leider in UVC-technologie te worden, de go-to plaats voor alles wat met UVC te maken heeft. In ons interview bespreken we wat de Uvisan is, hoe bedrijven het gebruiken en hoe het zich verhoudt tot zijn belangrijkste concurrent. Luister nu naar de aflevering om erachter te komen!

Luister direct op de volgende platformen:

Mark [00:00]

Welkom bij de VR Expert Podcast. Ik ben uw gastheer Mark, Marketing Manager voor VR Expert, in deze podcast gaan we om de tafel zitten met innovators, experts en makers die de XR wereld veranderen. 

In de aflevering van vandaag ben ik verheugd om David Cartwright, Head of Sales voor Uvisan, aan het woord te laten. Hij is een out-of-the-box denker die in staat is om oplossingen te vinden voor elk probleem, en onder zijn leiding heeft Uvisan een enorme groei doorgemaakt en blijft het wereldwijd uitbreiden.

“Uvisan?”, vraagt u zich misschien af. Uvisan is een bedrijf dat zich richt op het leveren van UVC-lichtdesinfectie van ruimtes en apparatuur, met een belangrijke focus op VR- en AR-apparaten. 

Allereerst, bedankt voor je komst, David. 

David [00:48]

Hoi, Mark. Bedankt dat je me wilde ontvangen. 

Mark [00:51]

Allereerst, zoals ik altijd doe, wil ik vragen hoe je eigenlijk in dit soort technologie terecht bent gekomen?

David [00:56]

Dat is een goede vraag. Ik ben nu iets meer dan 12 maanden bij Uvisan. Ik ben daar waarschijnlijk per ongeluk beland in plaats van geplanned. Het was eigenlijk via connecties met de directeuren van een bedrijf waar ik een paar jaar geleden voor werkte. Ik denk dat Uvisan toen nog in de kinderschoenen stond en op zoek was naar iemand om het bedrijf te helpen groeien en vooruit te helpen. Toevallig was ik ook in een positie waarin ik op zoek was naar een nieuwe rol.

Dus, we hebben wat gepraat. Ik begon met Uvisan, hield van het idee, hield van de producten. Uiteraard was het zeer, zeer actueel op dat moment, omdat het vrij dicht bij het begin van de pandemie was. En dus, iets om echt in te duiken en de tanden in te zetten.

Mark [01:51]

Interessant. Dus, het was deels de groep die je kende die je dreef om er deel van uit te maken, of had je al eerder gehoord dat ze aan dit product werkten? 

David [02:01]

Het zijn meer de mensen, denk ik, om heel eerlijk te zijn. Ik had al eerder met de jongens gewerkt, geweldige jongens om mee samen te werken. Ik reikte ze gewoon de hand om te zien wat ze van plan waren en welke potentiële mogelijkheden er waren, en zoals het geluk het zou hebben, Uvisan was er, en zoals ik al zei, stond het toen nog in de kinderschoenen.

Ik denk dat we daar later op terug zullen komen, maar Uvisan was nooit echt bedoeld om een eigen bedrijf te zijn. Dat was een soort van geboren uit noodzaak. Ik weet dat er een gedeelte is waar we het daar later wat meer over kunnen hebben. 

Mark [02:37]

Nou, waarom zeg je het niet meteen? Ik denk dat onze luisteraars zich waarschijnlijk afvragen wat het verhaal is. 

David [02:42]

Zeker, geen zorgen. Dus, de achtergrond van Uvisan, het is eigenlijk een deel van een groter bedrijf genaamd Immotion Group, ze zijn een VR locatie-gebaseerd entertainment bedrijf. Ze hebben een aantal installaties over de hele wereld. De grootste, en waarschijnlijk de meest opvallende, is die op Mandalay Bay in Las Vegas, en dit is eigenlijk waar de VR desinfectie kasten werden uitgevonden, puur voor het doel van het desinfecteren van de headsets. 

Het is een virtual reality aquarium met 40 zitplaatsen, waar veel mensen komen. Er is dus een natuurlijke behoefte om headsets te delen onder gebruikers, en daarmee komt een behoefte om ervoor te zorgen dat ze goed worden schoongemaakt, gedesinfecteerd, en dat je geen infectie verspreidt. En daarom was het team op zoek naar een oplossing om er zeker van te zijn dat de headsets veilig zouden zijn voor de volgende persoon die ze zou gebruiken. 

Op dat moment was volgens mij CleanBox het enige echte product op de markt, wat een geweldig product is. Het kan bijzonder duur zijn als je kijkt naar een aantal stoelen. Je zou misschien wel 40 CleanBoxen moeten kopen om het te laten werken in een omgeving waar doorlooptijden belangrijk zijn. Het kan niet zo zijn dat gebruikers in de rij staan met één CleanBox om één headset per keer in te doen. Het moet allemaal tegelijk gebeuren om de uitvaltijd tot een minimum te beperken. 

Het team heeft de Uvisan UVC kasten speciaal ontwikkeld voor de installatie in Mandalay Bay. Dus nu, in plaats van 40 CleanBoxes, hebben ze twee van de grote kasten. Daar kunnen tot 60 headsets in, maar het is goed om de ruimte te hebben. Ze zijn goed voor randapparatuur en controllers. Ze hebben niet noodzakelijk controllers in die bepaalde zaal, maar dingen zoals Ipads worden vaak gebruikt, ze kunnen allemaal gedesinfecteerd worden in de kasten. 

Het kan allemaal worden opgeborgen, erin gestopt, ontsmet. De nieuwste kasten hebben nu slechts een twee minuten desinfectie cyclus. Voorheen was dat vijf minuten. Dus, degene die toen geïnstalleerd waren hadden vijf minuten, en nu is het nog maar twee minuten. En het heeft ook die geweldige mogelijkheid om de headsets ’s nachts op te bergen, opgesloten in een stalen kast, altijd veilig, altijd opgeladen – de kasten laden ook op – en zijn altijd veilig.

Mark [05:34]

Dus, Uvisan is UVC desinfectie kasten, en je zei dat er een is die 20 doet, en 30 is de grote. Is dat alles wat Uvisan op dit moment aanbiedt?

David [05:46]

Er zijn drie kasten in het assortiment. We hebben onze VR12, die is voor 12 headsets, VR20 voor 20 headsets, en VR30 voor 30 headsets. Het is belangrijk om te erkennen dat dat is op basis van een relatief kleine headset, zoiets als een Pico (Pico G2 4K). Terwijl er bij een grotere headset (HP Reverb G2) minder in zou passen. De oplaadpoorten in de kasten komen overeen met die aantallen – 12 in de kleine, 20 in de middelgrote, 30 in de grote. 

Mark [06:19]

En een ding dat er staat over Uvisan is dat het 99,99% bacteriële desinfectie biedt. Ik ben geen wetenschapper, maar hoe werkt het UVC licht precies, en hoe dood je 99.99% van de bacteriën? 

David [06:32]

Dus, hoe het UVC-licht werkt, ik zal een zeer korte versie moeten geven. De echte technische kant is niet zo mijn ding. Ik heb begrepen dat het de genetische opmaak van de virussen verandert, zodat ze zich niet meer kunnen reproduceren en effectief dood zijn. Het doodt alle virussen. Meer technisch dan dat, zou ik waarschijnlijk gissen, als ik eerlijk ben. Maar om de doeltreffendheid te garanderen, is het eigenlijk zeer goed gepubliceerd, de UVC dosering die nodig is om een reeks van ziekteverwekkers te doden. 

UVC technologie is niet nieuw. Het is getest en getest, en het is heel gemakkelijk om de informatie te vinden van welke dosering nodig is om bepaalde ziekteverwekkers te doden. We kunnen die informatie dus gebruiken, en we kunnen die ook combineren met iets dat een dosismeter wordt genoemd, waarmee we kunnen zien wat de UVC-dosis op een bepaald moment is. Ons hoofd van techniek en technologie, Arek, heeft meer dan 2500 tests uitgevoerd in de kast om de UVC-dosis op een bepaald punt te controleren.

Dus, we kunnen garanderen hoeveel UVC-straling er op elk punt in de kast is, en met behulp van de gepubliceerde informatie, kunnen we dan precies berekenen over welke kill rate we kunnen opscheppen. 

Mark [08:02]

Dus, hij heeft 2500 testen gedaan. Is dit iets wat u onderscheidt van uw concurrenten? Je had het ook over de grootte. Wat is de belangrijkste onderscheidende factor van Uvisan voor bedrijven die UVC willen gebruiken?

David [08:18]

Ik bedoel, het testen is altijd een zeer moeilijke, om te proberen en te raden wat andere bedrijven doen, en hun manier van testen van dingen. Eerst en vooral, het grootste verschil is de 360-graden oppervlakte desinfectie. Er zijn bedrijven zoals CleanBox waar het UVC licht specifiek gericht is op het gedeelte van de headset dat het gezicht raakt, en dus zal het overgrote deel van de virale overdracht plaatsvinden via de plek waar je handen de headset raken, en niet noodzakelijkerwijs waar je gezicht dat doet. En dus, is er een groot verschil.

Dat wil niet zeggen dat er geen bedrijven zijn, en CleanBox heeft zelf een 360-graden desinfectie-unit. Ik denk dat het neerkomt op dingen als, zoals u al zei, de grootte. We kunnen tot 30 headsets kwijt in een van onze grote kasten. Dus, je rekent dat om naar de kosten per headset, en dat maakt het aanzienlijk goedkoper. Bij veel desinfectie-units met één headset heb je het waarschijnlijk over 1500-2000 dollar of zoiets, terwijl onze grote kast waarschijnlijk rond de 5500 dollar kost (4.525 euro van VR Expert). Dus, deel dat door 30, en plotseling heb je een zeer aantrekkelijk product voor een zeer goedkope prijs. 

Dat is er maar een deel van. Er zijn nog een aantal andere dingen. Bijvoorbeeld, de oplaadpoorten waar we het over hadden. Het apparaat is eigenlijk ontworpen als een nieuw huis voor je headsets. We hebben met zoveel bedrijven gesproken waar de bestaande methode is om de headset gewoon ergens op een werkblad te laten liggen, voor het grijpen voor iedereen die er langs wil lopen. Nu, met de Uvisan kast, kan hij worden opgeborgen, opgeladen. Het is veilig. Alle oplaadpoorten zijn ook snel oplaadbaar. 

En dan, bijna als een extra bonus, heb je de UVC desinfectie er nog bovenop. Het hangt af van het individuele bedrijf, maar hopelijk geeft dit je een goed idee van alle verschillende functies. 

Mark [10:30]

Dus, je hebt verteld over al deze geweldige functies. Kun je praten over enkele bedrijven die voordeel hebben gehad van de Uvisan, en hoe ze die gebruiken?

David [10:40]

Ik denk dat de gebieden waar we het meeste succes zien altijd de bedrijven zullen zijn die een grote hoeveelheid VR-headsets hebben, zoals een natuurlijke omzet van hen en een behoefte om ze te delen. Vooral universiteiten zijn fantastische klanten voor ons. Veel klassen gebruiken nu VR als onderdeel van hun curriculum. Als je een klas vol studenten hebt die de headsets gaan gebruiken, zullen ze ze afzetten en… 

In het begin van de pandemie, op veel universiteiten waar we mee spraken, werden apparaten zoals deze 72 uur in quarantaine geplaatst voordat de volgende klas ze mocht gebruiken. Nu, gaan ze in de kast, 2 minuten later zijn ze klaar om te gaan. Dus, overal waar er omzet is en de behoefte om apparaten te delen. 

En het is niet alleen voor VR headsets. We hebben een aantal klanten waar ze worden gebruikt, vooral in scholen waar kinderen toegang hebben tot iPads, worden ze vaak ook gedeeld, en ze kunnen nog steeds worden opgestapeld in de kasten, ’s nachts worden opgeladen als dat nodig is, of worden gedesinfecteerd. Alles wat die natuurlijke behoefte heeft om apparaten te delen, en dat is tegenwoordig op veel plaatsen het geval, denk ik. 

Mark [12:07]

Is er een gebied waar je nooit had gedacht dat het zou worden gebruikt dat het ook wordt gebruikt op dit moment, zoals afvalbeheer of iets dergelijks, waar je dacht dat dit nooit zinvol zou zijn?

David [12:19]

De beste, zou ik denken, en we zijn goed om te zeggen wie het is Aardman Studios. Zij gebruikten de kasten voor een van de Shaun het Schaap films. Ik heb begrepen dat de arme jongens die het moesten doen voordat ze onze kasten kregen, de karakters opzetten, en als ze de opname gedaan hadden, hadden ze een team mensen nodig om Wallace en Gromit schoon te maken, en dat is een heel lang proces.

Nu, met de kasten, zijn ze in staat om ze binnen te plaatsen. Dit is gewoon op basis van mijn begrip, dat dat de personages zal desinfecteren tijdens het maken van de stop-motion animatie films. Dus, een beetje een out-of-the-box, denk ik. We hadden nooit verwacht dat het daar gebruikt zou worden, maar zo zie je maar.

Mark [13:18]

Interessant. Terug naar virtual reality, ik kan me voorstellen dat er veel headset fabrikanten zijn die, tijdens de pandemie, hebben gezien dat er behoefte is aan desinfectie. Hoe hebben de koptelefoon fabrikanten gereageerd op de Uvisan? 

David [13:38]

Het is erg goed geweest. De reactie is zeer positief. Dus, we zijn eigenlijk officieel aanbevolen door Hewlett-Packard als een methode voor het desinfecteren van HMD’s. Ze hebben een aantal verschillende tests gedaan. Zonder in details te treden en jullie te vervelen, in essentie plaatsten ze hun apparaten een week in de kasten om meer dan een jaar gebruik te simuleren. En dit is altijd aan. Het belangrijkste doel van de test was om er zeker van te zijn dat er geen degradatie of schade aan de apparaten werd toegebracht.

Als gevolg daarvan worden wij nu officieel aanbevolen door Hewlett-Packard en opgenomen in hun reinigingsgids. De kast is ook getest door Varjo. RealWear test ze. Microsoft heeft onlangs ook een van de kasten meegenomen voor een show. Ze moeten hun fantastische producten laten zien, toch? Op een show waar veel mensen een kijkje willen nemen en de HoloLens willen testen, moet er een manier zijn om te garanderen dat ze geen infectie verspreiden. Gelukkig kozen ze voor Uvisan. 

Mark [14:53]

Dat is fantastisch. Het lijkt erop dat ze het erkennen, wat erg belangrijk is. Waarom denk je dat UVC desinfectie kasten niet de norm zijn tot op dit moment? De meeste mensen, herinner ik me- voor de pandemie, hoorde je hoogstens over desinfecterende doekjes. Waarom denk je dat het niet eerder aansloeg? Bacteriën zijn altijd al een probleem geweest, vooral op conferenties. Waarom denk je dat het niet eerder is opgepikt? 

David [15:21]

Dat is moeilijk te zeggen. Ik denk dat, zoals zo vaak het geval is, hoewel mensen zich bewust kunnen zijn van een probleem, er zelden de wens is om er iets aan te doen totdat het een vereiste wordt. Ik denk dat de mensen zich er al eerder van bewust waren, en het gewoon accepteerden. Ze hebben doekjes gehad en mensen hebben die gebruikt. Pas als er een pandemie uitbreekt, gaan mensen echt kijken wat er moet gebeuren. 

En dan, met dingen zoals ontsmettingsdoekjes, is het niet bepaald de beste combinatie met dure elektronische apparaten. Voor je het weet, heb je koptelefoons die niet werken, je hebt schermnevel. Pas als het punt bereikt is dat je dit constant moet doen, wordt het echt een probleem. Het trieste is, om echt voordeel te hebben, moet je het behoorlijk grondig schoonmaken. 

Mark [16:25]

Het klinkt fantastisch. Je zei dat je er pas 12 maanden bent. Wat zijn de volgende stappen voor Uvisan? Wat kunnen we verwachten? Wat zijn de plannen? 

David [16:35]

Dus, het plan is om de wereldwijde leider in UVC-technologie te worden, de go-to plaats voor alles wat UVC is. Grote ambities, maar waarom niet? We hebben een cultuur van continue verbetering. We zijn altijd op zoek naar manieren om het kabinet te ontwikkelen en te verbeteren. Er is veel werk aan de gang in R&D. Ik kan niet echt specifiek zijn, want zoals met alles in R&D, klinkt het allemaal geweldig totdat je ze daadwerkelijk moet produceren. 

Ik verwacht dat de kasten alleen maar beter zullen worden. We hebben ook andere productlijnen in de pijplijn. Het andere product dat we hebben is Clean Room, waar ik erg enthousiast over ben. Het heeft niet al te veel te maken met VR of AR, dus ik zal er niet te veel tijd aan besteden. Het is eigenlijk in staat om hele kamers te desinfecteren, alle lucht en oppervlakken, binnen 10 minuten. Dus, het is vrij veel het inschakelen van een lichtschakelaar om een hele kamer te desinfecteren. 

Het is vermeldenswaard dat het onbewoond moet zijn. Uiteraard zijn er gevaren verbonden aan UVC. We zijn ook verder gegaan dan de veiligheid. Het is gecombineerd met wat wij noemen een True Presence Detection System. Dat vertrouwt op dingen als warmte, luchtdruk, luchtvochtigheid, beweging, allemaal gecombineerd om er zeker van te zijn dat de kamer leeg is en veilig om te gebruiken. Dus, ik ben echt enthousiast over die. Die is nu ook beschikbaar. 

Mark [18:13]

Al die sensoren in één klein apparaat – ik moet toegeven, dat is meer dan je zou verwachten. Ik heb het gezien, het past eigenlijk in allebei je handen, toch? Het is miniatuur.

David [18:28]

De sensor zelf zal waarschijnlijk aan het plafond worden bevestigd. Het zal afhangen van de installatie. Maar het zal een vaste installatie zijn. Dus, als je het je voorstelt als een veel groter rookalarm, maar veel technischer dan een rookalarm. Het is geïnstalleerd in de kamers. 

Mark [18:49] 

Dat is erg spannend. Voor de luisteraars, waar kunnen ze Uvisan online vinden? 

David [18:57]

Dus, je kunt naar uvisan.com gaan. U kunt daar alle informatie vinden. Natuurlijk, we hebben onze producten beschikbaar via onze wederverkopers, één van de beste is VR Expert. U kunt ons daar ook vinden. 

Mark [19:09]

Dank u zeer. En voor de luisteraars die op de hoogte willen blijven, waar kunnen ze je online vinden?

David [19:14]

Ik? Ik denk dat LinkedIn waarschijnlijk de beste manier is om me te vinden. Of je kunt me altijd een email sturen, david.cartwright@uvisan.com.

Mark [19:29]

Dat is fantastisch. David, hartelijk dank dat je de tijd hebt genomen om deel te nemen aan de podcast. We hopen dat iedereen die luistert ervan genoten heeft, en als je vragen hebt voor ons of David, ik zal zijn e-mail en zijn LinkedIn in de beschrijving zetten. Voor ons is het vandaag voorbij. Nog een hele fijne dag. Tot de volgende keer.

We willen van u horen

Als je mee wilt doen met de podcast, neem dan contact op

Aanbevolen podcasts

03 – David Cartwright: Head of Sales bij Uvisan

In deze aflevering van de VR Expert Podcast hebben we een gesprek gehad met David Cartwright, Head of Sales …

02 – Urho Kontorri: Varjo Oprichter and Chief Technology Officer

Kort na de lancering van de Varjo Aero spraken we met Urho Kontorri, oprichter en Chief Technology Officer bij …

01 – Oliver Wöhler: Commercieel directeur Noord-Europa voor Pico Interactive

Kort na de release van de Pico Neo 3 Pro in Europa, hadden we een gesprek met Oliver Wöhler, …

Discussie

Geef een antwoord

Menu sluiten
×
×

Winkelmand

Deze website maakt gebruik van cookies om ervoor te zorgen dat je de beste ervaring krijgt. Als je doorgaat met het gebruiken van de website, gaan we er vanuit dat je hiermee instemt.