• Gespecialiseerd adviescomment-header
  • Voor 12:00 besteld, morgen in huiscomment-header
  • Gratis bezorgd boven €80comment-header

Customer Service

Garantie & reparatie

  • Hoeveel jaar garantie zit er op mijn VR headset?

    VR headsets hebben standaard 2 jaar garantie vanaf het moment van levering.
  • Wat valt er onder de garantie?

    Je krijgt 2 jaar garantie op fabricagefouten. Dat betekent dat de VR headset moet werken zoals beloofd. Slijtage of gebruiksschade valt niet onder de garantie.
  • Hoe kan ik gebruik maken van de garantie?

    Mocht je VR headset niet werken zoals beloofd, neem dan contact met ons op via klantenservice@vr-expert.nl
  • Hoelang duurt de garantieafhandeling?

    Afhankelijk van het product dat je hebt besteld, kan de garantieafhandeling 1 tot 4 weken duren. Nadat je de VR headset hebt teruggestuurd wordt deze eerst geïnspecteerd. Als tijdens de inspectie blijkt dat het inderdaad fabricagefouten bevat, dan wordt de headset gerepareerd of ontvang je van ons een nieuwe headset.
  • Hoe bepaal je of iets onder gebruiksschade valt?

    Elke VR headset die wordt teruggestuurd, wordt onderzocht door onze specialisten. Heb je je bril bijvoorbeeld laten vallen of er een drankje overheen gemorst, dan valt dit onder gebruiksschade. Gebruiksschade valt niet onder de garantie.
  • Kan ik mijn headset ook laten repareren als dat niet onder garantie valt?

    Ja, dat kan. Afhankelijk van de precieze malfunction, kan je headset gerepareerd worden. De kosten hiervoor zullen vooraf met je gecommuniceerd worden. Pas nadat je akkoord geeft zal de reparatie worden uitgevoerd.

Levering

  • Wat is de levertijd?

    Op werkdagen voor 21:59 besteld is morgen geleverd in Nederland en België.
  • Is de levering gratis?

    Bij bestellingen boven de 80 euro is de levering volledig gratis. Bij lagere bedragen geldt een vast tarief.
  • Ik heb mijn pakketje niet ontvangen, wat moet ik doen?

    Wat vervelend! Allereerst raden we je aan om de track & trace te checken. Is de levering vertraagd, maar nog wel onderweg? Geen zorgen, dan komt je pakketje er nog aan. Is het pakket al geleverd, maar heb je hem niet ontvangen? Neem dan even contact met ons op met vermelding van je ordernummer via: klantenservice@vr-expert.nl
  • Ontvang ik een track & trace?

    Ja. Zodra het pakket is verstuurd ontvang je een track & trace -link met daarin de status van je bestelling.
  • Welke vervoerders gebruiken jullie?

    Onze standaard vervoerder is DHL. Het kan echter voorkomen dat we in specifieke gevallen voor een andere vervoerder kiezen, bijvoorbeeld omdat die sneller kan leveren.
  • Is mijn bestelling verzekerd?

    Ja, je bestelling is verzekerd. Mocht het pakketje niet goed aankomen, neem dan direct contact met ons op via: klantenservice@vr-expert.nl

Bestellen & betalen

  • Ontvang ik een bevestiging van mijn bestelling?

    Na aanschaf ontvang je een orderbevestiging met daarin jouw bestelling beschreven.
  • Waar vind ik mijn ordernummer?

    Je vindt je ordernummer op de factuur en in de orderbevestigingsmail die je van ons gehad hebt.
  • Waar kan ik mijn factuur vinden?

    Je ontvangt na bestelling een orderbevestiging met een factuur.
  • Kan ik ook achteraf betalen?

    Nee, dat kan niet. Dat is alleen mogelijk via onze zakelijke VR Expert webshop. Voor de zakelijke webshop heb je een KVK inschrijving nodig.
  • Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?

    Als je bestelling nog niet is verstuurd kan je een mail sturen naar: klantenservice@vr-expert.nl met de vermelding van je ordernummer. Je bestelling wordt dan geannuleerd en je geld teruggestort.
  • Op welke manieren kan ik betalen?

    Je kan betalen met iDeal, Creditcard, Apple Pay, Google Pay en Bancontact.
  • Hoelang duurt het voordat ik mijn geld terug heb na het annuleren van mijn bestelling?

    Na het terugsturen en ontvangen van het product duurt het uiterlijk 10 werkdagen voordat het geld is teruggestort.

Ruilen & retourneren

  • Ik wil mijn product retourneren, hoe doe ik dat?

    Je kan een retour aanvragen door contact op te nemen via klantenservice@vr-expert.nl. Vermeld hierbij je ordernummer. Belangrijk is dat het product nog in originele staat en met de originele verpakking wordt teruggestuurd. Na 10 werkdagen ontvang je vervolgens je geld terug.
  • Tot wanneer kan ik mijn product retourneren?

    Je kan je product tot 14 dagen na je bestelling retourneren.
  • Wat zijn de retourvoorwaarden?

    Belangrijk is dat de producten in originele staat en met de originele verpakkingen worden teruggestuurd.
  • Hoe stuur ik de producten terug?

    Na het aanvragen van een retour ontvang je van ons een retourlabel. Het retourlabel plak je op de doos en daarna kan je het afgeven bij het dichtstbijzijnde DHL- punt.
  • Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?

    Als je bestelling nog niet is verstuurd kan je een mail sturen naar: klantenservice@vr-expert.nl met de vermelding van je ordernummer. Je bestelling wordt dan geannuleerd en je geld teruggestort.

Community

  • Hoe kan ik onderdeel worden van de VR Expert community?

    Via Discord! Op https://discord.gg/3FB8AnG4we kan je een account aanmaken. Vervolgens kan je lid worden van onze Discord channel. Je kan daar met andere VR gamers praten of vragen stellen aan onze medewerkers.
  • Wat houdt de community precies in?

    Via onze Discord channels vragen we feedback aan gebruikers, helpen we bij het gebruik van VR headsets en worden er multiplayer events georganiseerd. Verder nodigen we fabrikanten uit voor Q&A sessies en ontmoet je like-minded gamers.
  • Kan ik ook lid worden als ik geen headset van VR Expert heb gekocht?

    Ja, dat kan. Voor bepaalde community events of andere specials moet je soms wel een VR Expert klant zijn.
  • Zitter er ook non-gamers in de community?

    Jazeker! Een flink aantal gebruikers doet bijvoorbeeld niet aan gaming, maar wel aan VR-fitness.
  • Wie beheert de community?

    De Discord community wordt beheerd door VR Expert medewerkers. Wij zijn zelf ook fanatieke VR-gebruikers, dus je kan ons alles vragen!

Waarborg & keurmerk

  • Hoe lang bestaan jullie al?

    We bestaan al meer dan 5 jaar!
  • Welke keurmerken hebben jullie?

    We zijn aangemeld bij het Thuiswinkel Keurmerk. De Stichting Certificering Thuiswinkel heeft ons een officieel certificaat verleend voor de kwaliteit en betrouwbaarheid van onze services (https://www.thuiswinkel.org/leden-zakelijk/vr-expert/certificaat)
  • Zijn jullie officiële resellers?

    Voor alle producten in ons portfolio zijn wij officiële resellers. Bijna dagelijks hebben wij direct contact met verschillende fabrikanten.
  • Heb ik dezelfde prijs en voorwaarden als bij de fabrikant?

    Ja. Omdat wij een officiële reseller zijn, krijg je bij ons exact dezelfde prijs en voorwaarden die je bij de fabrikant krijgt.

Meer vragen?

Mail ons via: klantenservice@vr-expert.nl of vul het onderstaande contactformulier in.

Stel je vraag

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Je bent nu op de Nederlandse site voor Consumenten