ClickCease

Facebook maakt realistische avatars voor VR

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

De toekomstige virtual reality headsets van facebook gaan volgens CEO Mark Zuckerberg gezichtsuitdrukkingen van gebruikers registreren. Dit moet zorgen voor een realistischere waarbij bijvoorbeeld ‘echt’ oogcontact mogelijk is. 

Authentiek oogcontact in VR

Zuckerberg ziet het creëren van realistische avatars als de volgende stap van de sociale ervaring in virtual reality. Sensoren in de headsets moeten hand en gezichtsbewegingen registeren maar ook de reacties van de ogen. Zo kunnen de digitale tegenpolen geloofwaardig communiceren en is bijvoorbeeld ‘authentiek’ oogcontact mogelijk. Facebook bracht meerdere VR-avatars uit voor haar apps als Social VR. Zuckerberg bevestigt dat er later dit jaar nieuwe avatars voor de Oculus Rift S uitkomen.

In een interview met The Information zegt Zuckerberg dat hij graag op het punt komt dat er “echte gezichtsuitdrukkingen weerspiegeld worden in je avatar.” Dit is kan bijvoorbeeld door de recent aangekondigde lip tracker van HTC.

Realistische avatars met machine learning

Zuckerberg ziet zijn visie in tools zoals Epic’s MetaHuman tool. Deze software, ontworpen door Unreal Engine, maakt fotorealistische virtuele personages die gebruikt worden voor motion capture en videogames. Zuckerberg’s is van plan is om met machine learning, een computerprogramma dat kijkt beeldmateriaal, fotorealistische avatars te creëren. Dit maakt het mogelijk snel en eenvoudig mensen een digitale versie van zichzelf te geven voor gebruik in de virtuele wereld.

Aanbevolen artikelen

Discussion

Geef een antwoord

Sluit Menu
×
×

Winkelmand

Deze website maakt gebruik van cookies om ervoor te zorgen dat je de beste ervaring krijgt. Als je doorgaat met het gebruiken van de website, gaan we er vanuit dat je hiermee instemt.