Hoe de machine industrie kan profiteren van AR remote support

De machine industrie speelt een belangrijke rol in de economie. Bedrijven die actief zijn in deze sector staan ​​voor veel uitdagingen en hebben te maken met grote belangen. Van de assemblagelijn tot ondersteuning op locatie, een ijverige werkethiek en optimale communicatie tussen alle medewerkers is noodzakelijk om de bedrijfsdoelstellingen te bereiken. AR Remote support kan hierbij helpen. 

Om relevant en succesvol te blijven, is het belangrijk om nieuwe tools en technologie te implementeren. Augmented reality heeft zich op verschillende manieren bewezen als een waardevol hulpmiddel voor de machine industrie. AR support bijvoorbeeld, dit is een nieuwe manier om de kwaliteit van de operaties binnen het bedrijf te verbeteren. Hoe kan de machine industrie profiteren van AR remote support?

Bespaar tijd aan de lopende band

Vooral deze industrie maakt veel gebruik van zowel zware machines als de vaardigheden van werknemers. Mens en machine werken samen om allerlei nieuwe producten te creëren.
De assemblagelijn is een steunpilaar sinds de industriële revolutie heeft plaatsgevonden.

Elke spaak in het wiel moet perfect werken om het systeem te laten werken. Bij problemen is een snelle respons van het grootste belang. Met AR remote support kunnen de problemen sneller worden opgelost. In plaats van een supervisor op de hoogte te stellen en te wachten op een oplossing, kan een specialist worden ingezet met slechts een tik op de slimme bril of zelfs met handsfree spraakbediening bij de Realwear HMT-1.

Elke beweging telt

Efficiëntie is een van de belangrijkste aspecten in de machine industrie, samen met veiligheid. Met AR remote support kunnen beide problemen tegelijk worden aangepakt. De werkplek is ingericht voor een minimum aan bewegingen. Op deze manier hoeft een werknemer zich niet te belasten om de vereiste taken uit te voeren.

Dit is niet alleen goed voor het personeel, het vermindert ook stilstand en medische problemen. Wanneer werknemers moeten communiceren, zullen ze van de ene plaats naar de andere moeten gaan. Dit vermindert niet alleen de efficiëntie op de werkvloer, het leidt ook tot potentieel gevaarlijke situaties.

Als er een realtime augmented reality verbinding tot stand kan worden gebracht, kan de medewerker op de werkplek blijven. Ook hoeft een leidinggevende of collega niet over de werkvloer te lopen om snel te kunnen helpen. De machine industrie is bijzonder kwetsbaar voor ongevallen op de werkplek. Verhoog de efficiëntie en verminder ongevallen met AR remote support.

Positieve bekrachtiging

In een ideale situatie zal elke medewerker het beste van zichzelf geven en kan hij communiceren met elke collega die hij tegenkomt. In werkelijkheid waar mensen werken, zullen mensen ook ruzie maken. Een specifieke ergernis in de machine industrie is de gevreesde supervisor die over de schouder van de werknemer gluurt. Zelfs als de supervisor het goed meent en er is om te helpen, kan het als invasief worden opgevat.

Je zou kunnen zeggen dat dit een persoonlijk probleem is dat niet aan de orde hoeft te komen, maar in bredere zin mag de waarde van positieve bekrachtiging niet worden onderschat. Een supervisor kan nonchalant ‘binnenkomen’ met audio, video of andere visuele content die wordt weergegeven op het scherm van een slimme AR bril. Dit kan op verzoek of proactief. Het lijkt misschien contra-intuïtief, maar een aanpak met meer fysieke afstand kan de communicatie en interacties in de werkomgeving juist verbeteren.

AR remote support op locatie

Tot nu toe hebben we een aantal voordelen geïllustreerd van het gebruik van AR remote support op de werkplek. Maar veel taken in de machine industrie vinden plaats op andere locaties, bijvoorbeeld bij het uitvoeren van onderhoud aan de faciliteiten van de klanten.

Hieronder staan ​​twee zeer nuttige implementaties van AR remote support op locatie:

1. Assisteer uw eigen personeel op locatie

Mogelijk heeft u verschillende technici in dienst die het hele land of zelfs de wereld rondreizen om uw klanten te helpen. Ze beschikken over de apparatuur en training om een ​​breed scala aan taken op externe locaties uit te voeren. Met AR remote support kunnen ze een beroep doen op extra assistentie.

Een slimme bril kan een mobiele telefoon vervangen, het extra voordeel van handsfree bediening en stembesturing maakt externe communicatie een stuk eenvoudiger. Het kan ook tijd besparen, de virtuele assistent kan informatie opzoeken terwijl de medewerker ter plaatse aan de taak werkt. Hierdoor kan de servicemonteur sneller werken en meer problemen voor veel klanten oplossen.

2. Assisteer cliënt medewerkers

Als de klant ook in het bezit is van augmented reality hardware, kan het een optie zijn om vanaf een andere locatie virtuele assistentie te verlenen. In plaats van een vaste helpdeskmedewerker kan een gecertificeerde expert de klant door de benodigde stappen leiden en de situatie oplossen.

De klant zal niet alleen de hulp waarderen, maar ook hoe snel de oplossing zal worden geïmplementeerd. Elke service assistent van de machine industrie weet hoeveel problemen kunnen worden opgelost, als u maar een extra paar ogen op locatie heeft. AR remote support biedt die ogen, met extra functies die alleen geavanceerde cloudcomputing kan bieden.

AR remote support is een oplossing voor zowel interne als externe uitdagingen in de machine-industrie. kijk als voorbeeld naar de Realwear HMT 1 Remote Support Software.

Sluit Menu
×

Winkelmand

Deze website maakt gebruik van cookies om ervoor te zorgen dat je de beste ervaring krijgt. Als je doorgaat met het gebruiken van de website, gaan we er vanuit dat je hiermee instemt.