ClickCease

Hoe verkoop je vr?

De grootste uitdaging voor de marketing afdelingen van VR headsets en software is de vertaling naar advertenties en reclame uitingen. Het verschil tussen een foto van een VR spel en het beeld bekijken door een headset is enorm. Het is haast niet uit te leggen aan een buitenstaander. Producenten van game trailers zijn hard bezig de beste manier te bepalen om virtuele ervaringen aan de consument te tonen.

Fantastic Contraption

https://youtu.be/nx-esx_KbJE

Dit spel voor de HTC Vive wordt vaak door HTC aangeprezen omdat je in dit spel echt moet bewegen. De Oculus Rift is op dit moment nog vooral voor staande of zittende VR ervaringen. Met de twee Vive controllers moet je fantastische toestellen in elkaar zetten die naar het virtuele doel moeten rijden. In de trailer zie je één speler op de vloer, en enkele vrienden op de bank. De speler ziet de virtuele wereld door de headset, het publiek kan meekijken op een externe monitor. In de video zie je de persoon in de virtuele wereld staan, dat is helemaal voor de video gemaakt met een leeg groen scherm op de achtergrond die later wordt ingevuld met het spel.

HTC Vive Lancering

https://youtu.be/qYfNzhLXYGc

Voor de Vive is er een compilatie video gemaakt waarbij je een aantal titels kunt bekijken. Ook hier worden spelers via een groen scherm in de virtuele wereld geplaatst. In werkelijkheid ziet de speler alles vanuit de eerste persoon, in deze filmpjes zie je de speler vaak vanuit de derde persoon. Aan de ene kant krijg je een goed idee van de betrokkenheid, aan de andere kant is het mogelijk dat de gemiddelde consument niet begrijpt hoe het product eigenlijk werkt.

Hoe verkoop je VR?

Zowel Oculus als HTC hebben moeite de eerste ronde bestellingen uit te leveren, dat lijkt positief. Maar wanneer gaat de tweede golf klanten over tot aankoop? Hoe kun je de consument verleiden tot aanschaf van deze headsets? We kunnen de komende tijd ongetwijfeld VR demonstraties gaan verwachten bij diverse elektronica winkels, bij deze producten is virtueel niet voldoende, VR moet je zien om te geloven!

Sluit Menu
×
×

Winkelmand

Deze website maakt gebruik van cookies om ervoor te zorgen dat je de beste ervaring krijgt. Als je doorgaat met het gebruiken van de website, gaan we er vanuit dat je hiermee instemt.