InMind VR

Gameplay

In dit spel reis je door het brein van een patiënt met een zekere depressieziekte. Je ziet allemaal zenuwcellen om je heen en enkele daarvan zijn ‘beschadigd’. De bedoeling is om zoveel mogelijk beschadigde cellen te herstellen om je patiënt weer beter te maken.
Je wordt geminimaliseerd om zo het menselijke brein in te gaan. Je zit in een rond object waar je je score in het midden kan zien. Het ding waar je in zit lijkt een beetje op een ruimteschip hoe dat vaak wordt getekend op de basisschool: Schotelvorm van onderen met een glazen bol erop. Hiermee volg je een gele baan die je door het brein brengt. Om je heen zie je het zenuwstelsel dat interacteert met elkaar. Om de zoveel seconde zie je van die soort ‘stroomschokje’ door het zenuwstelsel gaan.

IMG_8405

In totaal zijn er 50 cellen die je beter kunt maken. Na een aantal keer hetzelfde rondje te hebben gedaan blijkt het alsnog vrij lastig ze allemaal in één rit te kunnen raken. Dit komt omdat ze niet alleen recht voor je zijn, maar ook moet je goed naar links, recht, boven en achteren kijken. Daarnaast is het vrijwel onmogelijk om alle 50 te raken wanneer je gewoon in één houding blijft zitten/staan. Er wordt met versnellingen in het spel gewerkt waardoor sommige zenuwen amper te doen zijn als je niet daarna snel naar achteren kijkt. Hierdoor krijg je ook meer de VR-experience. Dit houdt het spel voor een tijdje leuk.
Over de graphics heb ik weinig te melden, die zijn gewoon van prima kwaliteit.

Besturing

In het hoofdmenu wordt duidelijk hoe de rest van het spel de besturing zal werken: In het midden is een rondje te zien die jouw bewegingen volgt. Houd je je blik langer op één plek, verschijnt er een cirkel omheen. Is de cirkel helemaal rond, dan is je keuze bevestigd. Zo werkt het ‘verbeteren’ van de beschadigde zenuwen ook.

IMG_8403

Ook dit spel is op twee manieren te spelen. Houd je je vinger drie seconden tegen het scherm aan, dan veranderd de speelmodus van VR-bril modus naar de modus om te spelen zonder VR bril.

Geluid

Het muziekje dat je hoort heeft iets weg van een rustig technologisch deuntje. Past goed bij het sfeertje van het spel. Er is een vrouw die je kort de situatie uitlegt van de patiënt en dat je op zoek moet gaan naar de beschadigde zenuwen. Af en toe hoor je haar nog tijdens de game, ze introduceert het gedeelte waar het moeilijker zal worden en geeft je af en toe complimenten. Dit word gedaan met zo’n typische robot-vrouw stem (wie kent ‘m niet).

Gespeeld met: ColorCross
Geschikt voor: Google Cardboard, Homido & Durovis Dive etc.

 

6 Total Score

Leuk spel, had er eigenlijk wel wat meer van verwacht. Maar als je de 50 beschadigde zenuwen bent gepasseerd word je verteld dat de ontwikkelaars van dit spel op dit moment bezig zijn met een soortgelijk spel, maar dan met een educatief element erin. Dit zou een game als deze meer variatie geven en leuker maken. Op dit moment is het na een paar keer spelen wel klaar. Zeker als je alle 50 verbeteringen hebt doorgevoerd, omdat er geen tijdselement in zit om je score daarna nog te kunnen verbeteren.

Wat vind jij? Wees de eerste!
We will be happy to hear your thoughts

Reageer!