Handleiding HTC Vive Focus 3

Laatst gewijzigd: 31 maart 2022

Inhoud

  • HTC Vive Focus 3 Headset
  • 2x Controllers
  • Vive Focus 3 batterij
  • Controller splitter kabel
  • USB 3.0 type C kabel
  • HTC AC-adapter
  • Reinigingsdoekje
Belangrijk: Laat de lenzen niet in contact komen met direct zonlicht. Dit zal het scherm blijvend beschadigen en valt niet onder de garantie.

Aan de slag met de HTC Vive Focus 3

  1. Zorg ervoor dat het apparaat en de controllers opgeladen zijn. De LED's moeten wit worden als de aan/uit-knop 1 seconde ingedrukt wordt.
  2. Druk de aan/uit-knop ongeveer 3 seconden in en zet de hoofdtelefoon op.
  3. Het toestel kan op twee manieren ingesteld worden.
  4. Met de VIVE manager app, die op uw telefoon kan worden gedownload voor zowel Android als iOS.
  5. Gebruik van de VIVE headset-knop. Deze gids zal de headset-knop gebruiken.
Nadat u de toets van de headset enkele seconden ingedrukt hebt gehouden, begint de instructie van de headset automatisch te lopen.
  1. Kies de taal, stel het volume in en stel de IPD (interpupilaire afstand) in.
  2. Koppel de controllers. De rechter controller wordt gekoppeld door de Vive-knop en de B-knop tegelijk in te drukken. De linker controller wordt gekoppeld door de Menu-knop en de Y-knop tegelijk in te drukken.
  3. Maak verbinding met een Wi-Fi-netwerk.
  4. Stel de grenzen van de headset in. Roomscale duidt een gebied aan waarin de gebruiker veilig kan bewegen. Stationair creëert een constante cirkel rond de headset die hem gecentreerd houdt, en is NIET bedoeld om te bewegen.
  5. Doorloop de instructies van de controller.
  6. Roep het snelmenu op door op de Vive knop van uw controller te drukken en Home te kiezen. U zou nu in het hoofdmenu moeten zijn.
U hebt alle stappen gevolgd en u kunt nu de HTC Vive Focus 3 gebruiken. - Geniet ervan!

Hoe maak ik verbinding met de Wi-Fi

  1. Klik op Settings in de taakbalk.
  2. Klik op Network, dan op Wi-Fi.
  3. Kies de Wi-Fi waarmee u verbinding wilt maken en selecteer hem.
  4. Voer het wachtwoord van de gekozen Wi-Fi in en klik op Connect.

Toepassingen installeren

Voor toegang tot de Business AppStore hebt u een HTC-account nodig.
  1. Ga naar https://account.htcvive.com/  en klik op de knop Make new account.
  2. Maak een account aan met een e-mailadres of telefoonnummer, of gebruik uw Google- of Steam-account.
  3. Er wordt een verificatiecode naar uw account gestuurd. Voer die in het gegeven venster in om uw account te activeren.

Installeren vanuit de store

  1. Hoewel de App store catalogus zichtbaar is op de headset, moeten apps gekocht en gedownload worden van de App store website. Ga naar https://business.vive.com/appstore/products 
  2. Log in op uw HTC account.
  3. Zoek op de website de app die u wilt en koop of koop de app. Voor betaalde apps kunt u het aantal headsets selecteren waarvoor u de app wilt kopen.
  4. Voor individuele gebruikers zal de app in hun headset-bibliotheek verschijnen onder de rubriek "niet geïnstalleerd" om te downloaden en te installeren. Eigenaars van organisaties kunnen het VIVE Business Device Manager System gebruiken om inhoud te beheren en aan hun team toe te wijzen.
  5. U ziet de applicatie(s) die u op uw apparaat geïnstalleerd hebt in uw bibliotheek onder "Installed" in het uitklapmenu. Starten en gebruiken.

Hoe installeert u uw eigen APK 

  1. Sluit de headset aan op uw PC met de USB-C 3.0 kabel.
  2. Er zou een pop-up in de headset moeten verschijnen om de USB-modus te kiezen. Selecteer de transfer file mode.
  3. Kopieer op uw PC de gewenste APK naar ‘This PC’ > ‘VIVE Focus 3’ > ‘Internal storage’.
  4. Zet uw headset op en ga naar Bibliotheek
  5. U zou rechtsboven een drop-down menu moeten zien. Ga naar ‘not installed en selecteer dan de APK om hem te installeren.
  6. Verander eventueel de instellingen om de installatie van onbekende bronnen toe te staan. Ga dan terug en installeer de APK.
  7. U zou de toepassing moeten kunnen uitvoeren onder "Installed" in het uitklapmenu.

Hoe activeert u uw Business Warranty Service?

Uw VIVE Focus 3 wordt geleverd met 2 jaar Zakelijke Garantieservice, maar die moet binnen 90 dagen na aankoop geactiveerd worden, anders heeft de headset geen zakelijke garantie.
  • Om uw Zakelijke Garantieservice te activeren moet u een Apparaatbeheersysteem instellen om de headset te registreren.
  • Goed om te weten: De eerste account die zich registreert of upgradet naar een organisatie-account, wordt beschouwd als de eigenaar van dat Apparaatbeheersysteem, en geen enkele andere uitgenodigde account zal dezelfde rechten en bevoegdheden hebben. Alleen de eigenaar van een systeem heeft de mogelijkheid om aankopen te doen.
  • Ga naar https://business.vive.com/dm/register/  en registreer uw account
  • Na registratie gaat u naar https://business.vive.com/eu/solutions/dms/  en logt u in met uw HTC account.
  • Activeer uw Business Warranty Service door uw apparaat te registreren.
Het VIVE Business Device Management System heeft nog een aantal andere gebruiksmogelijkheden voor organisaties die meerdere apparaten gebruiken. Meer informatie vindt u hier: https://business.vive.com/ca/support/dms/
Was dit artikel behulpzaam?
Nee 0 van 0 vond dit artikel nuttig.
Menu sluiten
You are now on the VR Expert Business site in the Netherland region
×

Winkelwagen

Deze website maakt gebruik van cookies om ervoor te zorgen dat je de beste ervaring krijgt. Als je doorgaat met het gebruiken van de website, gaan we er vanuit dat je hiermee instemt.