Deutsche Telekom en VR Expert bereiken overeenstemming over partnerschap. VR Expert zal Deutsche Telekom ondersteunen bij de verkoop van de RealWear HMT-1 smart glasses en hen voorzien van proef apparaten en klantenondersteuning. VR Expert zal ook webinars en trainingen aanbieden voor Telekom accountmanagers in heel Duitsland.
Deutsche Telekom is een van ‘s werelds grootste telecommunicatiebedrijven, met meer dan 240 miljoen klanten en ongeveer 230.000 werknemers in meer dan 50 landen. De consumentendivisie richt zich op breedband, mobiele communicatie en internet. Naast de consumentenactiviteiten heeft Deutsche Telekom sterk de nadruk gelegd op het aanbieden van innovatieve oplossingen op het gebied van informatie- en communicatietechnologie aan haar key accounts en zakelijke klanten.
Deutsche Telekom speelt een voortrekkersrol op vele gebieden en is een groot voorstander van kwesties als gegevensbescherming, diversiteit en duurzaamheid. Het bedrijf streeft er voortdurend naar nieuwe manieren te vinden om werkprocessen te digitaliseren, te optimaliseren en duurzamer te maken.
Nieuwe uitdagingen als gevolg van pandemie
Met name tijdens de Corona-pandemie kregen veel bedrijven te maken met nieuwe uitdagingen. Digitalisering nam in die periode een grote vlucht. Een van de grootste uitdagingen waar veel organisaties mee te maken kregen, waren de reisbeperkingen. Steeds meer bedrijven zochten daarom naar innovatieve oplossingen om werknemers op afstand te ondersteunen.
Om deze nieuwe uitdaging het hoofd te bieden, ging Telekom op zoek naar baanbrekende oplossingen om haar werknemers te ondersteunen. De oplossing die het bedrijf bedacht was om zijn productportfolio uit te breiden, door actief remote support oplossingen aan te bieden aan zijn klanten.
RealWear HMT-1 als oplossing voor remote support
Voor de remote support-oplossing van Telekom werd de RealWear HMT-1 gekozen als smart glass. De RealWear HMT-1 is een hoofd gemonteerd tablet met alleen spraak, speciaal ontworpen voor industriële werknemers.
Met behulp van de HMT-1 kunnen werknemers tijdens onderhoud en inspecties door deskundigen op afstand worden bijgestaan, zonder dat een kostbare reis van een deskundige nodig is.
Dit zorgt ervoor dat er minder front-line werkers nodig zijn, de reactie- en reparatietijd korter wordt en de tijd van de expert beter benut kan worden. Bovendien wordt door het elimineren van zakenreizen CO2-uitstoot vermeden en ontstaan duurzamere werkprocessen.
VR Expert en Telekom werken samen
Om zakelijke klanten optimale, hoogwaardige oplossingen te kunnen bieden, is Deutsche Telekom een samenwerking aangegaan met de toonaangevende distributeur van bedrijfshardware VR Expert. VR Expert is door Telekom geselecteerd vanwege haar jarenlange ervaring en expertise op het gebied van VR en AR.
VR Expert heeft de door Telekom gewenste wendbaarheid en flexibiliteit om orders van elke omvang te kunnen afhandelen en wereldwijd apparaten voorgeconfigureerd en gebruiksklaar te verzenden.
Een groot voordeel is dat VR Expert gratis proefperiodes aanbiedt voor de RealWear HMT-1. Tijdens deze periodes worden de apparaten voorbereid en ingesteld met de gewenste software. Hierdoor kan de remote support oplossing direct op locatie worden getest. Tijdens de testfase ondersteunt de onderneming de klanten ook met trainingsgesprekken en is zij te allen tijde bereikbaar via een support-hotline in 4 verschillende talen. Aan het einde van de testperiode organiseert VR Expert een evaluatiebijeenkomst waarin de toepassing van de remote support-oplossing wordt geëvalueerd en zo nodig verbeterd. Dit proces zorgt ervoor dat de klanten van Telekom een accuraat beeld krijgen van de oplossing en dat er geen open vragen blijven bestaan.
Om de accountmanagers van Telekom zo goed mogelijk te ondersteunen bij de verkoop van de RealWear HMT-1, krijgen zij marketingmateriaal in de vorm van Telekom-branded product sheets, catalogi en presentaties. Daarnaast biedt VR Expert webinars en trainingen aan over alle aspecten van remote support.
“Met VR Expert hebben we een gespecialiseerde en snel reagerende VR-partner gevonden. VR Expert biedt ons een ongeëvenaard totaalpakket van service en hardware. Ze maken echt waar wat de naam al belooft. We kijken er erg naar uit om met VR Expert de koers uit te zetten voor een toekomst van digitalisering,” aldus Stefan Flory, Partner Account Manager bij Telekom.
“We zijn erg blij om Deutsche Telekom, een van de toonaangevende bedrijven van Duitsland, als onze partner te introduceren. We kijken uit naar een gezamenlijke toekomst”, aldus Alexander Obermüller, Managing Director bij VR Expert D-A-CH.
Voor meer informatie over Deutsche Telekom, bezoek: telekom.de
Wilt u meer weten over VR Expert? Bezoek: vr-expert.nl