Je hebt een belangrijke training gepland met VR headsets en bent ruim op tijd begonnen aan de voorbereiding. Een aantal headsets werken niet goed en onze support desk kom tot de conclusie dat ze terug moeten naar de fabriek om gerepareerd te worden. Echter zit jij nu zonder VR headsets  terwijl je net die belangrijke training had ingepland! Geen zorgen, daarvoor hebben wij de swap service bedacht. 3 belangrijke vragen over de swap service.

Wat is de swap service?

De swap service houdt in dat terwijl de virtual reality headset gerepareerd wordt in de fabriek je van ons een vervangend model ontvangt. Op dit vervangende model wordt dezelfde applicaties geladen als je het originele model zodat je gelijk weer verder kan. Zodra de originele VR headset gerepareerd is en teruggestuurd door de fabriek wisselen we deze weer om met het vervangende model.

Hoelang duurt een gemiddelde reparatie in de fabriek?

De duur van de reparatie kan verschillen per fabrikant en is afhankelijk van wat er precies kapot is. Oculus (Oculus Rift, Oculus GO, Oculus Quest) houdt een reparatie tijd aan van 2 weken. Dit is exclusief shipment naar de V.S. In totaal ben je de headset dus vaak meer dan één maand kwijt. Pico (Pico G2, Pico G2 4K) houd een reparatie tijd aan van 1 week. Dit is exclusief shipment naar China, dus ook dat duurt in totaal 3 tot 5 weken.

Wat als de VR headset niet gemaakt kan worden?

De fabrikant bepaald dan of het defect onder de garantie valt of niet. Als de VR headset nog onder de garantie valt krijg je een nieuwe. In dat geval wordt het swap model vervangen door een nieuwe headset.  Valt hij niet onder de garantie dan ben je genoodzaakt een nieuwe aan te schaffen.

Wat kost swap service?

Swap service is aan te schaffen per jaar voor 10% van de headset waarde.