ClickCease

Oculus account veranderingen betekenen verhoogde aanwezigheid in de realiteit onderneming-industrie

vr expert - oculus meta

Als onderdeel van de rebranding van Facebook naar Meta, is het niet langer vereist om in te loggen met een Facebook-account voor zijn reality-producten. Deze “account verandering” rolt in eerste instantie uit als ‘werk accounts’ eind dit jaar, 2021, met een volledig gedecentraliseerd account systeem ergens in 2022.

Meta vernieuwt zijn account systemen

De controversiële Facebook-account vereiste zal veranderen binnen Facebook/Meta’s reality-producten: software en hardware. Een switch die in lijn komt met de naamsverandering van Facebook naar Meta. Meta verhoogt haar inspanningen in ‘reality producten’, zoals de Metaverse. Critici zagen de vereiste Facebook account login als een onlosmakelijke link met het data-centered business model van Facebook. Dit veroorzaakte natuurlijk nogal wat opschudding – aangezien Meta’s reality producten altijd een vermeende scheiding hadden tussen Facebook – de sociale media, en Meta – de Metaverse. Meta past zich gewoon aan en reageert op de markteisen en -percepties, verbonden met hun verdere $10 miljard investering in de Metaverse.

Verder zal deze “account verandering”, in eerste instantie gepland als “Werk Accounts” eind dit jaar worden uitgerold en dan volledig worden geïmplementeerd in 2022. Maar beide iteraties hebben als doel om Meta’s enterprise VR aanwezigheid te laten groeien door meer privacy en veiligheid als de onderscheidende factor.

Mark Zuckerberg en Andrew Bosworth over de account verandering

“[…] aangezien we ons meer hebben gericht op [productiviteit in VR], en eerlijk gezegd, aangezien we uw feedback in bredere zin hebben gehoord, werken we eraan om het zo te maken dat u zich kunt aanmelden bij Quest met een ander account dan uw persoonlijke Facebook-account. We beginnen binnenkort met het testen van ondersteuning voor werkaccounts, en we werken aan een bredere verschuiving [weg van de Facebook-accountvereiste] in het komende jaar.” Zoals Mark Zuckerberg verklaarde over Horizon Workrooms tijdens zijn openingsspeach op het online Facebook Connect evenement.

Andrew Bosworth, nieuw aangestelde VP van XR bij Facebook/Meta, sloot zich snel aan bij deze verschuiving door te zeggen: “Dit [de instellingen voor het wijzigen van accounts] is een van onze hoogste prioriteitsgebieden voor intern werk … Omdat we de feedback van de VR-gemeenschap in bredere zin hebben gehoord, werken we aan nieuwe manieren om in te loggen in Quest waarvoor geen Facebook-account nodig is.” 

‘Werkaccounts’ werd aanvankelijk aangekondigd op een ‘Meta for Business’-blogpost, die medio september 2021 werd vrijgegeven, waarin stond dat het nieuwe accountsysteem “zakelijke gebruikers in staat zal stellen om in te loggen en Business Manager te bedienen zonder dat een persoonlijk account nodig is. Bedrijven zullen in staat zijn om deze accounts namens hun werknemers te beheren en hebben toegang tot enterprise-grade functies zoals single sign-on integraties, waardoor ze meer controle hebben over de veiligheid van de accounts van hun werknemers.”

Verdere details moeten nog worden vrijgegeven, zoals VR-verslaggever Ian Hamilton via Twitter vroeg: “Ik vind het nog steeds een beetje onduidelijk hier, zal ik in staat zijn om mijn Facebook-account te ontkoppelen en te verwijderen en mijn gekochte VR-content te behouden en te gebruiken met Quest 2?” Waarop Bosworth simpelweg antwoordde: “Yup.”

We weten echter nog steeds niet de privacy-opties voor de aankomende werkaccounts noch de algemene account beveiliging.

vr expert - facebook privacy

Een reactie van de markt gericht op PR en de enterprise reality markt

Deze productaanpassing is zowel in lijn met Facebook’s poging om afstand te nemen van zijn steeds controversiëlere privacy, maatschappelijke impact en op data gebaseerde bedrijfsmodel sinds het beruchte Cambridge Analytica schandaal tot nu de laatste, met de klokkenluider Frances Haugen.

Daarnaast is de afstand tot Facebook en de uitrol van nieuwe account instellingen gericht op de groei van de enterprise reality aanwezigheid, die een grotere nadruk op privacy en veiligheid vereist als gevolg van de niet-openbaarmaking van O&O-projecten en andere bedrijfsgeheimen.

Discussion

Geef een antwoord

Menu sluiten
×
×

Winkelwagen

Deze website maakt gebruik van cookies om ervoor te zorgen dat je de beste ervaring krijgt. Als je doorgaat met het gebruiken van de website, gaan we er vanuit dat je hiermee instemt.