ClickCease

Oculus stopt verkoop Quest 2 vanwege huiduitslag in een PR zet

Na meldingen van huidirritatie betreffende de Oculus Quest 2 van de wegwerp schuim voering, is  Facebook gestopt met de verkoop van de Quest 2 voor een nieuwe siliconen hoes. Nu hebben huidige Quest 2 bezitters de optie voor een “vrijwillige terugroepactie” waarbij ze kunnen kiezen voor een optionele terugname en het opnieuw verzenden van hun headset met de siliconen hoes.

Zoals Andrew Bosworth, hoofd van Facebook Reality Labs, in een brief van het bedrijf zegt, “hoewel het aantal meldingen klein is en de meerderheid van de gemelde gevallen klein zijn…”

Dit is waar, met de United States Consumer Product Safety Commission die 5.716 van dergelijke huidirritatie gevallen rapporteerde op 4 miljoen verzonden Oculus Quest 2-eenheden, een geval van 0,14 procent, en lager dan de Acceptable Quality Level, of AQL, bedrijfsnorm van meestal 1 procent. Bosworth vervolgd: “We doen er alles aan om ervoor te zorgen dat onze producten veilig en comfortabel zijn voor iedereen die ze gebruikt.”

VR Expert Oculus Quest 2

Dan is er de vraag: Waarom stopte Facebook de verkoop en stuurde een optionele terugzending uit die een logistieke nachtmerrie met zich meebracht, terwijl de gerapporteerde gevallen gering waren?

Verkoopstop was een PR zet

Wel, dit komt op een moment dat SARS-CoV-2, of COVID-19, in de wereld woedt. Voortdurend nieuws over nieuwe alfa-, bèta- en delta varianten verspreidt zich via ademhalen, niezen en hoesten. Bovendien komt dit op een moment dat VR-hoofddeksels sinds hun ontstaan af en toe zijn bekritiseerd vanwege sanitaire en gezondheidskwesties. Kortom, dit is geen toeval van Facebook en moet worden gezien als een Public Relations zet.

Bedrijven worden beïnvloed door angst voor Covid

Voor context, de Virtual, Augmented, en Mixed Reality headsets hebben gevochten met een voortdurende complicatie met sanitaire en gezondheidsproblemen voor headsets in gevallen van recreatief VR / AR gebruik en bedrijfsgerelateerde gevallen, zoals in een conferentie setting.

VR Expert Oculus Conference

Veel VR-vestigingen hebben te maken gehad met toegenomen pushback van media, overheidsinstanties en potentiële bezorgde klanten om geen gebruik te maken van hun diensten vanwege COVID-19 en het feit dat je, letterlijk, een met plastic omhuld hoofddeksel opzet dat andere mensen eerder hebben gebruikt.

Dus, met de toegenomen angst en bezorgdheid voor super verspreiders van het nieuwe coronavirus, zijn VR-headsets een van de zondebokken geworden die worden bekeken om dit te stoppen.

Facebook zag vervolgens een kans om een bedrijfsimago op gezondheid en hygiëne hoog te houden en nam deze huidirritatie kwestie op de korrel met het bestrijden van deze kritiek op hoofddeksels en COVID-19 verspreiding.

Oculus gebruikte de kans om zijn imago te verbeteren

De positieve gevolgen van dit coronavirus betekenen dat Oculus, HTC en Valve – om er maar een paar te noemen – meer aandacht aan gezondheid hebben besteed.

VR Expert Oculus Quest 2 side

Bedrijven die deze VR-producten gebruiken in recreatieve omgevingen en op conferenties hebben ook gezorgd voor een hogere standaard van hygiëne, netheid en gezondheid. Dat is waarom Facebook de kans zag om met hun Oculus Quest 2 de meldingen van huiduitslag aan te pakken, en zo onbedoeld hun imago te verbeteren vanwege de COVID-19 verspreiding door publiekelijk gebruik van VR-headsets.

Sluit Menu
×
×

Winkelmand

Deze website maakt gebruik van cookies om ervoor te zorgen dat je de beste ervaring krijgt. Als je doorgaat met het gebruiken van de website, gaan we er vanuit dat je hiermee instemt.