ClickCease

Rift & Vive te maken met leveringsproblemen

Op 28 maart 2016 was Ross Martin uit Alaska de eerste persoon die de consumenten versie van de Oculus Rift in handen kreeg. De directeur van Oculus, Palmer Luckey, kwam het pakket zelf afgeven. Andere klanten zaten vol ongeduld te wachten op de normale postbode, maar die kwam niet. Veel kopers wachten nog steeds op hun Rift, en de HTC Vive laat ook op zich wachten. Wat is er aan de hand?

oculus_riftComponenten tekort bij Oculus

Bij de Oculus Rift wordt de vertraging deels toegewezen aan de levering van componenten. Hoewel Oculus heeft toegegeven dat de levering niet soepel verloopt geven ze weinig informatie over de oorzaken. Op dit moment moeten de pre-orders worden uitgeleverd. Aangezien het aantal bij een voorverkoop heel duidelijk is, lijkt het vreemd dat er een probleem is met de componenten. Ondertussen heeft Oculus als goedmaker toegezegd voor alle pre-orders de verzendkosten terug te betalen. Dat kan voor klanten in veel landen een behoorlijke besparing opleveren.

HTC is niet duidelijk

vive

Vroege bestellers van de HTC Vive moeten ook geduldig zijn, ook die headset is bij veel mensen nog niet geleverd. De kopers krijgen als indicatie slechts de maand April, maar geen dag. Dat is een ruime marge, en opvallend voor een gevestigde naam als HTC die met hun smartphones genoeg ervaring heeft opgedaan met product lanceringen en leveringen. Bij HTC was er ook een probleem met credit card verificatie, waardoor een behoorlijk aantal mensen de bestelling niet konden voltooien.

Samsung heeft het beter voor elkaar

Hoewel de Gear VR zich niet in dezelfde categorie als de Rift en Vive bevindt heeft Samsung toch een mooi stukje hardware ontwikkeld. Bij de lancering van de nieuwe Samsung Galaxy S7 smartphones kreeg elke pre-order klant een gratis Gear VR. Zowel de telefoon als de Gear VR werden op tijd verzonden en bezorgd. Samsung had al eerder aangegeven een grote voorraad beschikbaar te stellen voor deze actie.

Niet iedereen staat er bij stil dat er naast productontwikkeling ook service en ondersteuning geleverd moet worden. Hoe gaan Oculus en HTC straks met hulpverlening en reparaties om? Laten we hopen dat de helpdesk niet virtueel is.

Sluit Menu
×
×

Winkelmand

Deze website maakt gebruik van cookies om ervoor te zorgen dat je de beste ervaring krijgt. Als je doorgaat met het gebruiken van de website, gaan we er vanuit dat je hiermee instemt.