ClickCease

Vuzix kondigt samenwerking aan met Techsee

Fabrikant van smartglasses Vuzix gaat samenwerken met Techsee dat ‘intelligent visual assistance’ biedt voor hulp op afstand. Door het gebruik van artificial intelligence (AI) kan de software van Techsee problemen automatisch detecteren en visuele hulp bieden bij bijvoorbeeld reparatie en onderhoud.

Automatisering remote expertise

De Vuzix headsets M400 en M4000 worden veelal ingezet bij remote expertise. Hierbij roept een monteur in het veld de assistentie in van een expert die zich ergens anders bevindt. Via een video en audio verbinding communiceert het team om bijvoorbeeld problemen met apparatuur op te lossen, inspecties te doen of onderhoud te plegen. De inzet van AI maakt het mogelijk dat zowel het apparaat als het probleem automatisch herkent wordt. Zo kan het team sneller werken en problemen effectiever oplossen.

Vuzix remote expertise

Lees hier meer over de ondersteuning van MS Teams voor de Vuzix headsets.

Self service Vuzix

Vuzix is van plan om de AI techniek ook als zogenaamde ‘self-service’ oplossing in te zetten bij de M400 en M4000 smartglasses. Dit houdt in dat monteurs zelfstandig aan het werk kunnen zonder daarbij een expert in te roepen. De software van Techsee herkent het apparaat, het defect en geeft vervolgens visuele instructies middels een stappenplan. Volgens het persbericht heeft de software een nauwkeurigheid van 98% bij het herkennen van apparaten en onderdelen.

Sneller en efficienter

De integratie van de AI software bij de Vuzix lijn zorgt ervoor zorgt dat monteurs sneller, zelf reparaties kunnen uitvoeren maar kan ook ingezet worden bij trainingen. In praktijk betekent dit dat er minder specialistische kennis in het veld nodig is wat bijdraagt aan een snellere responstijd en lagere kosten.

Release Techsee Vuzix

In het bericht wordt niet gesproken over de releasedate van de nieuwe Techsee software in de Vuzix lijn. Hoewel de verwachtingen van zogenaamde computer visions (computers die objecten herkennen) hoog zijn blijkt dit in de praktijk nog een uitdaging en zijn er weinig producten op de markt die deze techniek al inzetten. De ontwikkelingen op het gebied van AI gaan echter razendsnel waardoor de voorgestelde  ‘self-service’ middels AR snel realiteit kan worden.

Sluit Menu
×

Winkelmand

Deze website maakt gebruik van cookies om ervoor te zorgen dat je de beste ervaring krijgt. Als je doorgaat met het gebruiken van de website, gaan we er vanuit dat je hiermee instemt.