Een Influencer is een persoon met veel trouwe volgers op social media. Deze internet VIP’s hebben een grote invloed op het aankoopgedrag van consumenten. Geen wonder dus dat veel grote merken dankbaar gebruik maken van de exposure die Influencers te bieden hebben. Ook grote namen als Adidas en Foot Locker vinden hun weg naar klanten via deze invloedrijke personen.

Tijdens de lancering van de nieuwe INIKI Adidas schoen werden ruim tachtig Influencers verzameld om een groots feest bij te wonen. Dankzij 360° video werden alle volgers ook uitgenodigd om op social media mee te genieten. VR-Expert is een specialist in virtual reality huren en kopen, daarnaast produceren ze ook 360° video content op maat. Voor Adidas werd een speciale aftermovie geproduceerd.

Adidas en Foot Locker werken samen

Adidas is het bekende merk sportartikelen met de iconische drie diagonale strepen. Foot Locker is een enorme retailketen die sportartikelen verkoopt. Ze sloegen de handen ineen om de INIKI Adidas te introduceren in één van de Foot Locker filialen. Daarvoor kozen ze Milaan, een stad die synoniem staat met fashion en design.

 

Meer invloed met Sofia Richie

Sofia Richie is een Amerikaans model en Influencer die heeft gewerkt voor merken als Tommy Hilfiger, Michael Kors en Chanel. Ze komt uit een bekende familie met zanger Lionel Richie als vader en haar zus Nicole Richie, die samen met haar vriendin Paris Hilton aan de wieg stond van het fenomeen ‘Influencer’. Sofia is daarmee een goede keuze om de INIKI Adidas te introduceren bij een groot publiek. Naast deze beroemdheid waren er ruim tachtig andere Influencers aanwezig tijdens de introductie van de INIKI Adidas schoen.

 

360 graden aftermovie

Het camerateam van VR-Expert vloog naar Italië om verslag te doen van het VR evenement in Milaan. Door te filmen met een speciale 360° camera lijkt het alsof de kijker temidden van ruim tachtig Influencers loopt, en deel uitmaakt van de introductie party. Sofia Richie speelt de ‘hoofdrol’ in deze korte maar krachtige video en introduceert de nieuwe schoen aan het grote publiek. De speelduur van de video is bewust kort gehouden waarmee het uitstekend past bij de doelgroep die via social media platformen deze content bekijkt. In de aftermovie van pakweg één minuut wordt gebruik gemaakt van speciale effecten waardoor de kijker het juiste gevoel krijgt.

 

Naast hardware voor VR huren speelt uiteraard content en distributie een belangrijke rol. VR-Expert zorgde er bij dit project voor dat niet alleen de aanwezige Influencers op de hoogte waren van de INIKI Adidas, maar ook de vele volgers op social media.

Zelf een 360 graden (VR) video laten maken? Neen contact met ons op!