Chobolobo

Industrie: Food & Beverage
Technologie: VR

Vraag

Waarschijnlijk heb je wel eens van het drankje Blue Curaçao gehoord en misschien ook wel eens geprobeerd. Het bekende drankje wordt op Curaçao gemaakt in het landhuis van Chobolobo. Naast een tour door dit landhuis, wilde Chobolobo The Blue Experience introduceren om zo consumenten op een spelende wijs meer met het merk te laten interacteren.

“Word een barman/vrouw door middel van VR en win een gratis Blue Curaçao drankje!”

Oplossing

The Blue Experience werd een speelruimte, waar bezoekers verschillende games kunnen spelen. Hiervoor werd er ook een VR game ontwikkeld die gespeeld kan worden met de HTC Vive. In het spel wordt de speler een barman of barvrouw, die wordt bekogeld met Blue Curaçao flessen. De flessen moeten worden opgevangen en vervolgens op doelwitten worden teruggegooid. Als er een high-score wordt behaald, krijgt de speler een gratis drankje bij de bar in de kamer ernaast. In diezelfde kamer is ook een extra scherm geplaatst, zodat andere bezoekers kunnen meekijken met het spel. Het scorebord houdt het altijd spannend!

Resultaat

Ramon Oudhaarlem, de operational manager van Chobolobo: “De aantrekkingskracht van het gecreëerde spel groot. Bezoekers zijn enthousiast en de gebruiksvriendelijkheid van de game is super. Wij zijn er ontzettend blij mee!”

Als je de game zelf wilt uitproberen, dan is dat mogelijk. Het kost je enkel een reisje naar Curaçao. Je bent anders ook van harte welkom op ons kantoor.