EURO NCAP


Klant: NCAP
Category: 360 Video
Project date: September 2017
Campagne: NCAP 20 years


De uitdaging

Euro NCAP bestaat in 2017 twintig jaar, wat uiteraard een belangrijk moment is. Sinds 1997 heeft deze organisatie vele crash tests uitgevoerd om de veiligheid van auto’s te controleren en te verbeteren. Hiermee zijn in twintig jaar tijd maar liefst 78.000 levens gered. Om het jubileum onder de aandacht te brengen werd er gekozen voor een kijkje in een auto die op volle snelheid tegen de test muur rijdt.

De uitwerking

Een autocrash heeft een enorme impact, het was daarmee een uitdaging om de beelden heelhuids uit de auto te krijgen, en bij voorkeur ook de camera apparatuur. Er werd een solide installatie ontworpen voor verschillende soorten testen in samenwerking met de specialisten van NCAP. De crash test tegen de muur was het eerste deel van de presentatie, daarnaast werd ook het automatische remsysteem getest en gefilmd. Een dummy verschijnt plotseling voor de automobilist waarop het automatische remsysteem in werking treedt. De beelden zijn spectaculair met een voelbare spanning.

De presentatie

De kijker wordt in deze 360 VR presentatie meegenomen van het begin tot aan het onvermijdelijke einde. De gebeurtenissen werden vanuit verschillende standpunten gefilmd om de toeschouwer een compleet beeld te geven van het proces. Het resultaat werd tijdens het jubileumfeest in Brussel gepresenteerd aan diverse bekende namen in de automotive sector.

De conclusie

De reacties op de 360 video waren enorm positief, de beelden bieden een nieuwe blik op de belangrijke activiteiten van Euro NCAP. De organisatie was zelf ook overtuigd van de meerwaarde die panoramische video biedt, en overwegen om deze technologie voortaan standaard in te zetten voor de crash testen.

Heeft u ook een uitdaging voor ons 360 video team?

Neem contact op!