Ford

Samenwerking met Creative Technologies en Imagination
Industrie: Auto-industrie
Technologie: VR Sync
Pers

Vraag

Voor het lanceren van de Ford Mustang Shelby GT500 tijdens de North American International Auto Show (NAIAS) 2019 wilde Ford bezoekers een bijzondere belevenis van hun nieuwe auto meegeven.

“I think we gave everyone a very special moment that they will always remember.” - Alistair Wilson, managing director Imagination

Oplossing

Actie, racen, en een mooie wagen die uit de lucht komt vallen. Het klinkt als een actiefilm, maar de belevenis was méér dan een film dankzij virtual reality. Tijdens de perslancering op het NAIAS evenement kregen alle 750 aanwezige een Lenovo Mirage bril. Tijdens de presentatie werd er een 360 video gestart waar de aanwezigen voor het eerst de Ford Mustang Shelby GT500 konden bekijken in virtual reality.

VR Sync maakte het mogelijk dat alle aanwezigen tegelijkertijd de 360 video te zien kregen. Het VR Owl team dat ter plaatse was, had in de voorgaande twee weken alle 750 brillen geïnstalleerd en klaargemaakt voor het event. Verder werd VR Sync op locatie geïntegreerd in een lokaal netwerk, zodat Ford de regie had over het afspelen van de 360 video.

In de 360 video racete de Ford Mustang Shelby GT500 door de straten van Detroit en eindigde op een dak, waarna hij door een helikopter werd vervoerd naar het dak van het Cobo centre, de event locatie. De brillen gingen af en de auto kwam uit het plafond getakeld waardoor de bezoekers de auto in het echt konden bekijken.

 

Resultaat

De Ford Mustang Shelby GT500 viel met de deur in huis. De combinatie van virtual reality en een auto die vanaf het plafond naar beneden wordt getakeld, leverden vele wauw reacties op. De pers pakte het snel op en de virtual reality lancering was op vele verschillende media in het nieuws. Een super prestatie van het VR Owl event team.