Montblanc

Industrie: Retail
Technologie: 360 Video
Toepassing: Productlancering

Vraag

Mont Blanc richt zich op het maken van exclusieve schrijfwaren, accessoires en horloges. Voor de introductie van hun nieuwe Summit smartwatch 2 wilde Mont Blanc het groots aanpakken.  Hiervoor benaderende zij meerdere influencers om samen met hen tegelijkertijd de smartwatch te introduceren. Hiervoor wilde zij een 360° video inzetten.

“Een exclusieve kennismaking met de nieuwe smartwatch van Mont Blanc in VR”

Oplossing

De benaderde influencers kregen van Mont Blanc een box met hierin de nieuwe smartwatch, een gepersonaliseerde horloge strap en een VR bril. In de box werd er verwezen naar een 360° video die alle features van de smartwatch uitlichten. De influencers maakten verschillende content over de smartwatch en zette dit tegelijkertijd online met Mont Blanc’s bekendmaking van hun smartwatch.

Resultaat

De combinatie van de content van influencers en Mont Blanc’s introductie zorgde ervoor dat het bereik van de release groot was. De 360° video had de influencers goed geïnformeerd met de mogelijkheden van de smartwatch waardoor de gecreëerde content in de smaak viel. Dit leidde tot een succesvolle introductie van de smartwatch.