The Rituals Hammam Experience


Klant: Rituals
Category: 360 Video
Agency: Jam Jam Marketing
Project date: mei 2017
Campagne: Rituals Hammam Experience
Link: Youtube


De vraag

Rituals is een wereldberoemd merk in cosmetica en wellness producten dat afkomstig is uit Nederland. Met wereldwijd 870 locaties staat het merk bekend om hun innovatieve concepten en producten. Voor een instore activatie van een nieuwe lijn ‘Hammam’ producten wilde Rituals gebruik maken van virtual reality.

 

De executie 

Samen met het team van JamJam en de modellen voor de campagne reisden we af naar Marokko. Daar werd een 360-graden ervaring opgenomen in een echte Hammam. De opnames bestonden uit een social media trailer en content voor de instore activatie.

 

De presentatie

Het resultaat was een panorama video die vooraf werd geladen in een Gear VR, deze mobiele headsets werden vervolgens naar honderden locaties van Rituals verstuurd. Hiermee konden de winkelende klanten vrij rondkijken in een echte Hammam, het winkelpersoneel zorgde ter plekke voor het juiste geurtje. Middels een lichtsignaal werd de video gesynchroniseerd met een echte massage waarmee de klant volledig werd gestimuleerd.

 

Solution

Deze VR ervaring werd uitgerold in veel centrale locaties van Rituals wereldwijd, van New York tot Londen. De presentatie werd zeer goed ontvangen door duizenden klanten, die ook in grote getale via social media hun ervaring deelden. Daarnaast werd deze unieke instore VR presentatie voor Rituals breed uitgemeten in diverse Internationale beauty blogs.

Heeft u ook een uitdaging voor ons 360º video team?

Neem contact op!