Rituals

Samenwerking met JAMJAM Creative
Industrie: Beauty
Technologie: 360° video & VR
Toepassing: Productlancering

Vraag

Rituals is één van de bekendste beauty brands met roots in Nederland. Inmiddels heeft het bedrijf 870 vestigingen over de hele wereld en staat het bekend om zijn vernieuwende beauty concepten. Rituals had de wens om virtual reality in te zetten bij een een instore activatie. Het doel was om mensen op unieke wijze kennis te laten maken met hun ‘Hammam’ producten.

"Een unieke manier voor het introduceren van een nieuwe lijn producten"

Oplossing

Ons team vloog naar Marokko om samen met de modellen van Rituals een 360° ervaring op te nemen in een authentieke Hammam. De video werd verwerkt in een applicatie voor de Gear VR en naar honderden Rituals winkels over de gehele wereld verscheept. In de winkels konden bezoekers met de bril rondkijken in de Hammam terwijl het personeel met een geurtje spoot.

Vervolgens werd via een lichtsignaal het teken gegeven om met de massage te beginnen en liepen de beelden synchroon met de fysieke massage. Een unieke ervaring waarbij alle zintuigen werden geprikkeld.

Resultaat

De ervaring was te zien in flagship stores over de hele wereld, van Londen tot New York. Duizenden mensen ondergingen de ervaring, die op veel positieve feedback kon rekenen via onder andere social media. Diverse internationale beauty blogs publiceerden een stuk over deze eerste instore VR experience van een beauty merk.

Heeft u ook een uitdaging voor ons team?

Neem contact op!