Woolrich

De vraag

Woolrich zocht naar een unieke manier om wintercollectie van 2019 te presenteren aan interne stakeholders.  Normaliter wordt dit gedaan middels een video, magazine of modeshow. Voor een interne presentatie wou het modemerk echter flink uitpakken en medewerkers onderdompelen in een unieke fashion experience.

De oplossing

Een VR Fashion experience waarbij de kijker een unieke perspectief krijgen op de kleding. Modellen tonen op een unieke locatie de nieuwste kleding in een visuele overweldigende ervaring.

De executie

In samenwerking met mediabureau CLX trokken wij de Italiaanse bergen in voor een unieke shoot. Samen met met tientallen modellen, een gigantische productieteam en zelfs de aanwezigheid van het Rode Kruis was dit één van onze grootste producties ooit. In een temperatuur van -10 werden hoog in de bergen een prachtige decor gecreëerd met unieke belichting, rook en vuurwerk.

De modellen toonden de nieuwste collectie waarbij met visuele effecte interessante en verrassende overgangen worden gecreëerd. Kijkers krijgen een up close and personal blik op de wintercollectie. Voor de presentatie togen wij tevens naar een pittoresk Italiaans dorpje waar de video aan 160 personen gelijktijdig werd getoond.

Het resultaat

De video werd tijdens een intern event gepresenteerd aan alle 140 medewerkers van Woolrich in Bologna Italië. De krappe deadline en de locatie in het buitenland zorgde voor enige stress bij de klant. De ervaring en het snelle handelen van ons team stelde echter gerust.  Alle voorbereidingen waren ruim op tijd getroffen en wij vertrokken vol vertrouwen richting Italië.

Aangezien de presentatie een verrassing was moest alles achter de schermen gecoördineerd worden. Ons team droeg droeg zorg voor alles omtrent de VR techniek en werkt daarin nauw samen met het team van CLX. Dit resulteerde in een feilloze executie en een verraste klant die zeer onder de indruk was. Het enthousiasme kwam tot uiting tijdens een welgemeend applaus aan het einde van de 360 presentatie.

It has been a pleasure to work with VR Owl, they were able to support us in all phases of production, editing, and content creation within an extremely tight timeline,and finalize it all in flawless 360 sync event in Bologna for more than 140 people.”

– Boris, Senoir Client Engagement Manager EMEA