Virtual Reality Events

Memorabele events met virtual reality.

Maatwerk en volledig verzorgd voor elk budget.

Marketing & Promotie

Virtual reality is voor een unieke en gedenkwaardige experience. Trek de aandacht van alle aanwezigen en dompel ze onder in de ervaring. Laat een blijvende indruk achter en versterk je innovatieve karakter.

Wij zorgen voor een blijvende indruk met:

  • Een launch van een nieuwe sneaker voor Adidas
  • Het Digital Dutch event voor KPN
  • De lancering van de winterkleding van Woolrich

Beurzen & Congressen

Trek publiek naar je stand met een VR Experience of presenteer je product of dienst op unieke wijze. Virtual reality zorgt voor meer bezoekers. Een vernieuwende en interessante manier om nieuwe business te vergaren.

Wij hielpen met succesvolle beurzen door:

  • Lancering van een 360 camera voor Nikon
  • Een graafmachine simulator voor Loxam
  • Lancering van een AR platform voor Breman

Heeft u ook een uitdaging voor ons event team?

Activaties & Promoties

Zet virtual reality in om een publiek te trekken op elke locatie. In te zetten voor pop-up events, merkactivaties of in store promoties. Het publiek interacteert op een unieke en memorabele manier met het merk. Een brand experience die niet snel niet vergeten wordt.

Wij zorgen voor aandacht met:

  • Een merkpresentatie voor ABN AMRO
  • Lancering van een nieuwe campagne voor Tele2
  • Een presentatie van een 360 video voor de United Nations

Workshops & Training

Ga de diepte in met een interactieve workshop. Ontdek wat de opkomst van virtual-en augmented reality betekent voor het bedrijfsleven.  Leer alles over de technieken, toepassingen met behulp van inspirerende cases. Ga aan de slag met apparatuur en vertaal opgedane kennis naar concrete actiepunten.

Wij deelden onze kennis tijdens:

  • Een in house event bij PwC
  • Een 3 uur durende workshop bij Salesforce
  • Training van nieuwe medewerkers bij RWS

FAQ

VR Events

Wat zijn jullie tips voor het inzetten van VR?

1. VR is een sociaal medium

Hoewel virtual reality vaak gezien wordt als individuele ervaring is juist het tegenovergestelde waar. Mensen ontmoeten elkaar in VR, delen de virtual reality ervaring en leven met elkaar mee. Daarom heeft Facebook miljarden geïnvesteerd in VR hardware en software, zelfs in pretparken wordt VR gebruikt om de bezoekers een nog betere ervaring te bieden. Het sociale element maakt virtual reality voor events juist zo bijzonder.

2. Richt een VR ruimte in

Wanneer je redelijk wat vloeroppervlak tot je beschikking hebt moet je zeker een afgebakende VR ruimte inrichten. Niet alleen kun je zo dwalende gebruikers met een VR bril binnen de perken houden, het is ook een centrale plek waar toeschouwers zich zullen verzamelen. Voor een deel om mee te doen, voor een deel om de VR gebruikers te bekijken. Er zijn ontzettend veel mogelijkheden met een VR ruimte, per virtual reality event kan er een maatwerk oplossing bedacht worden.

3. Laat het publiek meekijken

Het is niet alleen leuk als de omstanders de mensen met VR brillen kunnen bekijken, maak het echt een collectieve ervaring door het beeld van de VR bril weer te geven op een groot scherm voor alle aanwezigen. Zeker wanneer je tijdens het virtual reality event een competitief element hebt bedacht kun je een strijd om de hoogste score op gang brengen. De spelers aanmoedigen of juist uit hun concentratie brengen kan leiden tot grote hilariteit.

4. Maak gebruik van draaistoelen

Dit is met name ideaal voor presentaties waarbij de gebruiker alleen in de rondte hoeft te kijken, en niet hoeft te bewegen in de ruimte. Omdat de meeste video content in 360 graden te bekijken is, maak je het voor de gebruiker een stuk makkelijker (en veiliger) door ze op draaistoelen plaats te laten nemen. Het ziet er ook aanlokkelijk uit tijdens een evenement.

5. Laat Cardboard VR brillen bedrukken

Wanneer je mensen gebruik laat maken van hun eigen smartphone, door ze bijvoorbeeld een VR app te laten installeren tijdens het virtual reality evenement, kun je gratis Cardboard houders uitdelen. Deze Cardboard VR brillen zijn ook in kleine oplages al te voorzien van een full-color bedrukking, door de lage kosten kun je ze uitdelen als promotieartikel.

6. De ervaring gaat ook na het evenement verder

Er zijn verschillende manieren om de herinnering aan het virtual reality event vers in het geheugen te houden. Wanneer je bijvoorbeeld een spel met scores presenteert kun je de persoonlijke score mailen. Zo kun je ook direct veel contactinformatie verzamelen.Een video met een kort verslag van de individuele gebruiker of speler staat ook garant voor flink wat hilariteit achteraf. Het is in een aantal gevallen ook mogelijk om de VR presentatie als app te verspreiden voor thuisgebruik. Zo zijn er ontzettend veel mogelijkheden om de VR presentatie ook na het evenement voort te zetten.Virtual reality inzetten tijdens eens event is zeer veelzijdig, voor ieder evenement of beurs is er een passende oplossing te bedenken. Omdat het in feite altijd maatwerk betreft is het wel van belang om een professional in te schakelen. Zo heeft jouw VR event de grootste impact, tijdens en zelfs lang nadat het evenement afgelopen is.
Kan ik ook eigen apparatuur inzetten tijdens evenementen?
Een goedkoop alternatief is mensen te vragen om een app te installeren op hun eigen smartphone. Dit kan heel eenvoudig door bijvoorbeeld een QR code te scannen. Laat Cardboard VR houders bedrukken en deel deze uit aan het publiek. Naast de besparing van kosten is het bijkomend voordeel dat gasten de presentatie later op eigen gelegenheid nogmaals kunnen bekijken, en ook kunnen delen met hun omgeving.
Wat zijn de voordelen van draadloze VR?
Wanneer de systeemeisen meer bescheiden zijn, zoals met een 360 video, kun je ook gebruik maken van draadloze VR brillen zoals de Gear VR of de Oculus Go. Naast het gebruiksgemak liggen de kosten ook een stuk lager. Zo kun je meerdere VR brillen huren om veel bezoekers tegelijkertijd de presentatie te laten zien.
Waarvoor zou ik een professionele VR set gebruiken?
Voor individuele VR presentaties waarbij de kwaliteit van de presentatie erg hoog moet zijn, kun je een professionele VR set inhuren op basis van een Oculus Rift of HTC Vive. Deze systemen kunnen als compleet set gehuurd worden, afhankelijk van het soort evenement is het mogelijk een maatwerk VR app te ontwikkelen.
Wat zijn de voordelen van VR voor evenementen?
Er zijn veel verschillende mogelijkheden om VR in te zetten tijdens evenementen, beurzen en presentaties. De beste keuze hangt sterk af van het publiek en de beoogde doelstellingen. Naast de aanwezigheid en begeleiding tijdens service events mag een goede planning vooraf ook niet ontbreken. Afhankelijk van de complexiteit van de presentatie is hier behoorlijk wat ontwikkelingstijd voor vereist. Het is daarom verstandig om in een vroeg stadium al de nodige expertise in te roepen om de Virtual Reality presentatie zo goed mogelijk invulling te geven. Tijdens een evenement, beurs of andere gelegenheid wil je een presentatie geven die opvalt, aanspreekt en onthouden wordt. Virtual reality voor events neemt momenteel sterk aan populariteit toe omdat het medium VR wel bekend is bij het publiek, maar veel mensen hebben er nog weinig of geen ervaring mee.De attractiewaarde is dus zeer hoog. VR kan een deel uitmaken van een groter event, het kan ook de volledige presentatie zijn. Dat hangt af van het soort evenement, het aanwezige publiek en de content die je wilt laten zien. Met onderstaande tips voor virtual reality tijdens events maak je van ieder evenement een onvergetelijke belevenis
Sluit Menu
×

Winkelmand

Deze website maakt gebruik van cookies om ervoor te zorgen dat je de beste ervaring krijgt. Als je doorgaat met het gebruiken van de website, gaan we er vanuit dat je hiermee instemt.